Zasady EDIS
Elektroniczne Dokumenty Informacyjne Spółdzielni
Postanowienia wstępne:
- Użyte w niniejszych Zasadach określenia oznaczają:
- Spółdzielnia – Spółdzielnia Mieszkaniowa „Służew nad Dolinką”, z siedzibą w Warszawie (02-736), ul. Mozarta 1.
- EDIS- Elektroniczne Dokumenty Informacyjne Spółdzielni
- Użytkownik – członek Spółdzielni albo osoba nie będąca członkiem, która posiada tytuł prawny do lokalu w zasobach Spółdzielni bądź w nieruchomościach zarządzanych przez Spółdzielnię
- Login - numeryczny ciąg znaków służący do identyfikacji, podawany przez Użytkownika w czasie logowania do systemu EDIS
- Hasło- ciąg znaków podawany przez Użytkownika w czasie logowania w systemie EDIS.
- Użytkowanie sytemu EDIS jest bezpłatne.
- W ramach systemu EDIS Spółdzielnia zapewnia Użytkownikom wgląd do stanu konta opłat za używanie lokalu, do informacji o stanie liczników oraz do innych dokumentów informacyjnych Spółdzielni, bez możliwości dokonywania przez Użytkownika jakichkolwiek zmian.
- Wgląd do dokumentów określonych w art. 81 ust. 3 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych otrzymują jedynie Użytkownicy będący członkami Spółdzielni. Wszelkie udostępniane dokumenty będą spełniały wymogi ustawy o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2002 r., nr 101, poz. 926 z późn. zm.).
- W ramach systemu EDIS Spółdzielnia przesyła Użytkownikom, na wskazany we wniosku rejestracyjnym adres e-mail, dokumenty i informacje, w tym w szczególności informacje o wysokości opłat za używanie lokalu oraz ich zmianie, a także przesyła na wskazany numer telefonu komórkowego informacje w formie krótkich wiadomości tekstowych (sms), obejmujące w szczególności: informację o awariach, kontrolach i przeglądach. Uruchomienie powyższych opcji warunkowane jest złożeniem przez Użytkownika stosownej zgody we wniosku o rejestrację konta.
- Załączniki przesyłane są w formacie dokumentów PDF. Do przeglądania i drukowania dokumentów potrzebny jest program Adobe Acrobat Reader. Jeżeli dokumenty nie otwierają się prawidłowo należy zainstalować najnowszą wersje programu, którą można pobrać ze strony producenta: get.adobe.com/pl/reader/ .
- Do poprawnego wyświetlania zawartości strony wymagane jest korzystanie z aktualnej wersji przeglądarki internetowej.8. Informacje w formie krótkich wiadomości tekstowych (sms) będą generowane automatycznie. Spółdzielnia nie będzie udzielać odpowiedzi na wiadomości tekstowe (sms) wysyłane na numer telefonu, z którego została wygenerowana informacja.
- Dokumenty, które zgodnie z wymogami prawa winny być dostarczone w oryginałach, w tym w szczególności zaświadczenia o przysługującym prawie do lokalu, uchwały organów Spółdzielni w sprawach indywidualnych członków, wezwania do zapłaty bądź też dokumenty do przedłożenia instytucjom zewnętrznym będą dodatkowo wydawane Użytkownikom bezpośrednio w biurze Spółdzielni lub dostarczane za pośrednictwem poczty bądź przez uprawnionego pracownika Spółdzielni.
- Spółdzielnia zastrzega sobie możliwość dodawania w ramach systemu EDIS nowych usług oraz modyfikowania usług dostępnych.
Rejestracja konta
- Zarejestrowanie konta w systemie EDIS następuje po dostarczeniu prawidłowo wypełnionego wniosku o rejestrację. Wniosek można złożyć osobiście w pokoju nr 104 (I piętro) w biurze Spółdzielni przy ul. Mozarta 1, przesłać pocztą na adres Spółdzielni bądź drogą elektroniczną poprzez wypełnienie formularza elektronicznego dostępnego na stronie internetowej Spółdzielni: www.smsnd.pl. Wzór wniosku rejestracyjnego stanowi załącznik do niniejszych zasad.
- Na jeden lokal przysługuje jeden login i hasło. W przypadku współwłasności lokalu/i wniosek o rejestrację składa współwłaściciel będący członkiem Spółdzielni. W przypadku gdy żaden ze współwłaścicieli lokalu/i nie jest członkiem Spółdzielni, wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli.
- Po procesie rejestracji i weryfikacji, użytkownik otrzyma na podany we wniosku adres e-mail numer i hasło do serwisu. W przypadku braku adresu e-mail, dane te należy odebrać osobiście lub przez upoważnioną osobę w biurze Spółdzielni Mieszkaniowej "Służew nad Dolinką w Warszawie, ul. Mozarta 1, pok. 104, po okazaniu dokumentu tożsamości. W sytuacjach losowych uniemożliwiających osobisty odbiór, sposób doręczenia numeru i hasła zostanie ustalony indywidualnie z użytkownikiem.
Zmiany danych osobowych
- Spółdzielnia zobowiązana jest do usunięcia danych Użytkownika z listy Użytkowników systemu EDIS i zablokowania dostępu do konta na pisemne żądanie Użytkownika złożone osobiście, za pośrednictwem poczty bądź też na adres e-mail: info@smsnd.pl . Użytkownik traci również dostęp do sytemu EDIS w przypadku zbycia lub utraty praw do lokalu/li.
- Zmiana danych osobowych oraz innych danych podanych we wniosku rejestracyjnym następuje na podstawie pisemnego wniosku złożonego przez Użytkownika osobiście, za pośrednictwem poczty bądź też na adres e-mai: info@smsnd.pl.
- Spółdzielnia oświadcza, że będzie administratorem danych osobowych zawartych w bazie danych systemu EDIS. Dane te będą chronione i przetwarzane zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2002 r., nr 101, poz. 926 z późn. zm.), wyłącznie w celach statutowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji działania systemu EDIS.
Dostęp do systemu EDIS
- System EDIS jest dostępny dla Użytkowników przez 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Spółdzielnia zastrzega sobie możliwość dokonywania przerw w dostępie do aplikacji w związku z koniecznością przeprowadzenia prac technicznych.
- Podczas pierwszego logowania wymagana jest zmiana hasła przez Użytkownika.
- W przypadku utraty hasła Spółdzielnia wygeneruje nowe i przekaże je Użytkownikowi osobiście bądź na wskazany we wniosku rejestracyjny adres e-mail.
- Spółdzielnia może zablokować dostęp do konta w przypadku stwierdzenia korzystania z niego w sposób sprzeczny z niniejszymi zasadami bądź przepisami prawa.
Zakres odpowiedzialności
- Spółdzielnia nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z użycia loginu oraz hasła przez osoby trzecie.
- System EDIS działa w oparciu o automatycznie generowane informacje. W każdym przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w prezentowanych danych, należy skontaktować się ze Spółdzielnią w celu wyjaśnienia nieprawidłowości.
- Informacje uzyskane przez Użytkownika systemu EDIS za jego pośrednictwem nie mogą stanowić podstawy do roszczeń wobec Spółdzielni.
- Spółdzielnia nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w związku z wykorzystywaniem informacji uzyskanych za pośrednictwem systemu EDIS.
- Saldo rozliczeń opłat za używanie lokalu na dany dzień może nie uwzględniać wpłat, które nie zostały jeszcze zaewidencjonowane w systemie EDIS.
Reklamacje
- Użytkownicy systemu EDIS są uprawnieni do składania reklamacji i uwag dotyczących działania systemu EDIS.
- Reklamacje lub uwagi należy składać w siedzibie Spółdzielni lub kierować na adres Spółdzielni pocztą tradycyjną lub na adres e-mail: info@smsnd.pl.
- Reklamacje wnoszone przez osoby nie będące Użytkownikami systemu EDIS nie podlegają rozpatrzeniu.
- Przy rozpatrywaniu reklamacji Spółdzielnia opiera się na treści niniejszych zasad oraz powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Po rozpatrzeniu reklamacji Spółdzielnia zawiadamia Użytkownika o sposobie jej załatwienia, w formie w jakiej reklamacja została wniesiona lub w inny wybrany przez Spółdzielnię sposób.
Postanowienia końcowe
- Spółdzielnia zastrzega sobie możliwość zmiany zasad funkcjonowania systemu EDIS. O zmianach Spółdzielnia jest zobowiązana powiadomić wszystkich użytkowników poprzez zamieszczenie stosownej informacji w aplikacji EDIS oraz na stronie internetowej.
- Niniejsze zasady zostały przyjęte na posiedzeniu Zarządu w dniu 07 stycznia 2014r.